Tuesday, June 4, 2013

KIL (review)

KIL antara filem melayu yang bagi aku best dan sangat tak hipokrit.

KIL nie cerita tentang Akil yang ada masalah dalam hidup dia dan rasa nak bunuh diri.tapi cubaan untuk bunuh diri dia semua gagal.bukan gagal tapi tak mampu nak wat.gagal la tu an.
sampailah satu hari Akil nie jumpa satu agensi(LAB) yang boleh membantunya untuk selesaikan masalah dia untuk bunuh diri.
Akil diculik,rumahnya dirompak.dan dia sangat memarahi akan kejadian itu.
kenapa dia marah?sedangkan dia nak bunuh diri tapi dia takut dengan situasi yang boleh menghuruharakan hidup dia dan menjejaskan nyawa dia.
menunjukkan Akil masih sayangkan nyawanya tanpa dia sedar bila tidak fikir masalah yang dia hadap.
Tambahan Akil jumpa plak Zara yang dia ingatkan nak bunuh dia lepas Akil dapat tau Zara berkerja dengan agensi tersebut.
tapi sebenarnya Zara sangat mengambil berat pada Akil dan Zara bukanlah seperti yang Akil sangkakan
nak tau lebih gi r tengok.aku dah malas nak taip.

antara rahsia yang aku dapat korek tapi pada pandangan aku

-permulaan cerita aku perasaan ejaan KIL sepatutnya KILL tapi L last tue tak jelas dan semakin hilang.menunjukkan yang Akil tak mampu nak KILL diri die atau bunuh diri dia

-semasa dalam LRT.Zara tidak berniat pun nak tengok Akil.sebenarnya dia nak tgk untie india sebelah Akil tue sebab anak untie tue selamatkan nyawa Zara tapi Zara terperasan yang Akil skodeng dia.

-masa Zara nak pilih buah.untie tue tunjuk cara-cara nak pilih buah yang baik.maksud dia pikir la sendiri.

-ending dia yang matinya adalah chong iaitu kucing Akil dan digantikan dgn sati.

korANG TAK paham aku citer gi la tengok........bye

lepas baca nie gi dengar lagu butterfingers-mati hidup kembali



No comments:

Post a Comment