Thursday, June 6, 2013

JIWANG

post kali ni aku nak jiwang kejap
kalau tak suka.boleh tekan pangkah laju-laju

aku rasa rimas
bila ada orang yang aku suka
tapi dia dah ada bakal imam dia
tapi kenapa dia masih nak bg harapan
kenapa masih nak bg kasih sayang
kenapa masih mahu sibuk tepi kain tak terkoyak
kenapa sibuk nak cari aku
aku takde apa-apa
aku dengar semua cerita dia
cerita dia pasal bakal imam dia
cerita dia pasal harapan dia
di masa hadapan dia
aku peduli
tapi dari luaran
dalaman aku baran
baran yang sedih
mulanya aku sedih
tapi aku sedar dan aku sayang akan kau
aku doakan kau bahagia dan cepat-cepat kahwin
dengan bakal imam kau yang kau idami selama ni
aku tak simpan dendam
dengki
jeles
lagi tidak
aku gembira
sebab
pilihan kau tepat dan
aku rasa bernasib baik aku kenal kau lambat

kawin kau aku datang,in shaa Allah.kalau takde hal
dengan
tukang masak aku
kalau aku dah kawin dulu

sedikit cacatan : aku tengah siapkan rangka dalam 3 buah cerpen yang akan aku hantar kepada syarikat dirahsiakan.ada rezeki.terbit la.takde.still dapat tidur atas tilam empuk.

tammat

No comments:

Post a Comment